Tuesday, December 20, 2011

Phishing e-mail in Norwegian!!


Maskini hawa jamaa wameamua kumtumia mama Birgit kwenye huu utapeli wao? Hawana hata aibu! Mama Birgit amewahi kukaa na kufundisha Chuo Kikuu Dar es Salaam (UDSM), anazungumza Kiswahili fasaha. Hawezi kuandika upuuzi huu! Hawa jamaa wanaoandika hizi barua ni "Wagumu wa kuelewa, wepesi wa kusahau!"



Jeg trenger hjelp


From: Birgit Brock-Utne birgitbuno@yahoo.no
To: undisclosed recipients:;
Date: 19.12.2011 06:52
Subject: Jeg trenger hjelp


Jeg beklager for å nå ut til du liker dette, gjorde jeg en tur til Mallorca, Spania og hadde min bag stjålet fra meg med mitt pass og kredittkort i det. Ambassaden er villig til å hjelpe ved å gi meg med et midlertidig pass for å fly, jeg må bare betale for en billett og bosette Hotel regninger. Dessverre for meg, kan jeg ikke ha tilgang til midler uten at kredittkortet mitt, jeg tok kontakt med banken min, men de trenger mer tid til å komme opp med en ny. Jeg tenkte på ber deg om å låne meg noen raske penger som jeg kan gi tilbake så snart jeg får i. Jeg trenger virkelig å være på den neste tilgjengelige fly.Jeg kan sende deg informasjon om hvordan du kan få midler til meg.Jeg venter på din respons. Takk

Prof.dr.Birgit Brock-Utne

Institute for Educational Research.
P.B. 1092 Blindern

University of Oslo. N- 0317 Oslo

Visiting office: Sem Sælands vei 7. Helga Engs hus.

Visiting home: Dalbovn.64. 1458 Fjellstrand.

Home page:
http://folk.uio.no/bbrock

Website:
http://www.uv.uio.no/pfi/english/people/aca/bbrock/index.html

Director of EDCON: www.edcon.no

Project leader of LOITASA: www.loitasa.org

* Read about phishing: http://en.wikipedia.org/wiki/Phishing

No comments: